קובץ 39

נכתב על ידי: חיים מזר

                         כובעים אלמוניים
מה שייחד את קבוצת הצועדים הוא הכובעים שחבשו על ראשיהם. היו כאלה שחבשו כובעים עגולים והיו כאלה שחבשו כובעים משולשים. לשמע הקריאה "בחצאי רווחים לימין שור" חובשי הכובעים המשולשים פנו ימינה וחובשי הכובעים העגולים סובבו את כובעיהם ימינה. במשך רבע שעה נשמעו הקריאות "בחצאי רווחים לימין שור" ו"בחצאי רווחים לשמאל שור". אבל מה שנראו היו רק הכובעים והידיים. היכן נמצאים שאר חלקי הגוף של הצועדים ? את אלה החליט האנימטור להשאיר לסרט הבא. כל שהוא רצה זה להשאיר את הצועדים באלמוניותם. כשיגיע הזמן הוא יחשוף אותם אחד. וכל זאת למה? הוא החליט להישאר נאמן לשירו של ביאליק "אחד אחד ובאין רואה" לכך קוראים אנימטור פיוטי.
24.5.2005
                         שבילים
כאשר השבילים ראו את השלט "לך בכיוון החץ" הם פנו לאחור והגיעו לדרך ללא מוצא. על מנת להיחלץ ממצוקת תעבורה זו חזרו לאחור למקום בו ראו את חץ התמרור, הסתובבו ופתחו בדהרה חסרת מעצורים עד שהגיעו לשלט "עצור" הם הסתכלו לימינם ולשמאלם ובמקום בו נתקלו בשלט "האט, דרך לא סלולה" ביקשו שיסללו אותה. עבורם היתה זו חוויה מתקנת.
31.5.2005
                     סדום בסלנג
ויאמר אלוהים לאנשי סדום: מה זאת הג'יפה אשר לכם? ויענו לו אנשי סדום : וכי למה תתעלק עלינו ? ויתבאס עליהם אלוהים ויביא עליהם את הכאפה וישתול אותם באדמה ולא נודע כי באו אל קרבה.
31.8.2005
                               כתב ראי
לכאורה כתיבה בעיפרון היא דבר רגיל. אבל אם נכתוב עם הצד השני של העיפרון האותיות מתהפכות ומתקבל כתב ראי. לפי צורת הכתיבה אפשר לדעת באיזה עם איזה צד של העיפרון כותבים. בעטים אפשר לכתוב רק עם צד אחד שלהם, מכיון שאי אפשר לחדד אותם
8.8.2006
                           צפירות
הניסיון המצטבר מראה שצפירות ממושכות יכולות להרגיז את הנהגים. אפשרות אחת למנוע התרגזויות אלה היא להפסיק לצפור. אפשרות אחרת היא להקליט את הצפירות ולהשמיע אותן בהילוך חוזר. מאחר וצפירות נועדו בדרך כלל לזרז נהגים שמשום מה משתהים, לצפירות בהילוך אחורי משמעות הפוכה - הנהגים יירגעו. אבל קיימת אפשרות נוספת והיא שבעקבות הצפירות בהיפוך, נהגים יעבור להילוך אחורי ויתנגשו בצופרים. על התוצאות לא כדאי לחשוב.
14.11.2006
                          פונטיקה
רק מי שנמצא בפסגתו של הר יכול לומר שמה שרואים מכאן לא רואים משם ואיפה זה שם? במקום בו שמים את האצבע ולא קשה לנחש מה הקשר בין הפועל לשים לתיאור המקום. פונטיקה חלקית.
15.5.2007
                         שאלה
האם כשאומרים "כמובן" מתכוונים ל"בוודאי" או ל"בהחלט"? קשה לדעת מכיון שמדובר במילים נרדפות. אבל מי רדף אחרי מי?
30.10.2007
                  צבעים וירטואליים
כשלוקחים כחול מלבני ומערבבים אותו עם שחור מעגלי מקבלים ורוד קפוא. צבע זה מערבבים עם אדום מופשר. התוצאה הסופית היא צבע וירטואלי שאף אחד לא יודע מה לעשות אתו. את הצבע הקר שמים במעטפה מרופדת ושולחים לנמען לא ידוע. התשובה לא מאחרת לבוא. דף ריק ובאמצעו סימן שאלה. האם אתה הקורא יודע למה התכוון המשורר?
1.4.2008
                       גשמים מקומיים
לוקחים דף מציירים עליו ענן ועושים בתוך הדף חורים, דרך החורים מעבירים צינורות זכוכית דקים דקים ומזרימים דרכם מים. עם ציור זה עוברים ממקום למקום ומה שמקבלים זה גשמים מקומיים.
14.5.2008

 
כובעים. באדיבות מוזיאון חצר היישוב בירושלים
© כל הזכויות שמורות
כג', סיון, תשע"ד. 26.11.13


הוספת תגובה
שם:
דואר אלקטרוני:
כתובת זאת לא תוצג באתר
כותרת:
תוכן:



 
|