סיפורים נוספים:

 

מעשה שני האחים

 
שדה שיבולים ליד היישוב מכבים. צולם בשנת 2004

היה היו שני אחים שאהבו איש את רעהו וקיבלו בירושה מאביהם חלקת אדמה. האח האחד היה נשוי ומטופל בילדים ואילו האח השני רווק.

כך חיו ועיבדו איש את חלקת שדהו משך השנה. והנה הגיעה שעת הקציר והם קוצרים את השיבולים במשך היום ובלילה ישנים בשדה מעמל היום כמנהג הימים ההם.

ובלילה באות המחשבות לאח הרווק. – אחי נשוי ויש לו ילדים, הוצאותיו מרובות משלי. ודאי הוא צריך אלומות שיבולים יותר ממני, אקום ואעביר אליו בשקט בלי שירגיש אלומות שיבולים וכך יוכל להתפרנס בכבוד.

קם בלילה האח הרווק והעביר עשר אלומות שיבולים אל ערמת האלומות של אחיו וחזר לישון.

עוד באותו לילה נדדה שנתו של האח הנשוי – אחי עדיין רווק, לא זכה כמוני להקים משפחה. ודאי צורך לו בכסף רב, מי יודע אם יספיקו לו האלומות לדאוג לצרכי חתונה ובית. מי אם לא אני אחיו, היכול לעזור לו. קם האח הנשוי והעביר בשקט בשקט עשר אלומות שיבולים לערמת האלומות של אחיו הרווק.

למחרת בבוקר התפלא כל אחד מן האחים לראות שלא חסרה בערמת האלומות שלו אף אלומת שיבולים.

כך נהגו האחים למחרת ואילו בלילה השלישי נפגשו שני האחים בחצי הלילה באמצע הדרך, עם אלומות השיבולים שרצו להעביר איש אל אחיו.

ומספרים כי במקום בו נפגשו שני האחים קמה העיר ירושלים. 



13. סיפור מדהים...
מאת: נויה 13/05/2013
אהבתי מאוד את הסיפור. סיפור ממש מרגש. אין מילים!! סיפור זה מתאים לפרשה שלי אז לקחתי אותו אבל הוספתי קרדיט של האתר.
12. תודה רבה לבורא
מאת: ברוך ה' 17/07/2013
תודה רבה לבורא. הקדוש ברוך הוא,הוא תמיד היה קיים,הוא לא נברא,הוא תמיד קיים(אולי אפשר לומר שה' ברא את עצמו ולפניו לא הייתה שום בריה,בכדי לסבר את האוזן),לה' אין התחלה וסוף,עד שה' לא ברא נבראים,לא היה דבר כזה נברא או בריה,ה' ברא את הבריה הזו,בתוך הבריה הזו,ה' ברא שמש,ירח,יום לילה,שהם זמן,בתוך הזמן הזה,הוא ברא אותנו,בני האדם,הוא ברא אותנו כי הוא טוב,ודרך הטוב להטיב,לכן ברא נבראים להטיב עמהם,אך אנו במעשינו הרעים הבאנו עלינו רעות שונות,הקדוש ברוך הוא,ברא אותנו בני האדם,אף על פי,שידע שבני אדם רבים ימרדו בו,שרבים יעשו נגד רצונו.איזה עוד מלך עושה כן?אף אחד.כשבני האדם חוטאים למלך בשר ודם,אותו מלך טובח בהם והורג בהם באותו רגע,אך אין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא כן,כשחוטאים לו בני האדם,הוא נותן להם חיים,ועושה איתם ניסים רבים בשעה שחוטאים לו,בשעה שעושים נגד רצונו,ונותן לבריות זמן רב בכדי לתקן מעשיהם הרעים,עד שמגיע העונש.וגם אין אנו יודעים מעשינו הרעים שעשינו בגלגולים קודמים. מצווה גדולה,לומר בכוונה(ואפשר לומר פעם אחר פעם ברציפות,כמו פרקי תהלים והלכות). בורא עולם,אילו פינו,של כל הנבראים שבראת,ושתברא*,ושלא תברא**,מלא ברכות כגודלך***,זה עדיין לא יספיק להודות לך ולברך אותך מלך העולם,על אפס קצהו של דבר אחד שעשית עם בריה אחת: בורא עולם,אילו פינו,של כל הנבראים שבראת,ושתברא,ושלא תברא,מלא שירה כגודלך,ולשוננו רינה כגודלך,ושפתותינו שבח כגודלך,עדיין זה לא יספיק להודות לך מלך העולם,על אפס קצהו של דבר אחד שעשית עם בריה אחת: בורא עולם,קדוש אתה כגודלך,וטהור אתה כגודלך,וברוך אתה כגודלך,ומהולל אתה כגודלך,ומשובח אתה כגודלך,ומפואר אתה כגודלך,וחסיד אתה כגודלך: ברוך,אתה בורא עולם,ושמך****הגדול והקדוש,תמיד,ביותר מכל הברכות,וביותר מכל התשבחות,ונחמות,והילולים,ופארים,והודאות,ושירות,וזמירות,ורינות,ותהילות,שנכתבו ושנאמרו,ושיכתבו ושיאמרו,ושלא יכתבו ושלא יאמרו*****,לעולמי עולמים,לנצח נצחים,לעד, בורא עולם,ברוך אתה,תמיד,בברכות האלו כגודלך,וגם אם לא נברך אותך בברכות האלו,אתה ברוך בהם תמיד,ואתה ברוך בהם יותר ממספר כל הנבראים******שבראת,ושתברא,ושלא תברא,לעולמי עולמים,לנצח נצחים,לעד: *(אם תברא בעתיד) **(שהרי אתה יכול לברוא ללא הפסקה) ***(העולם נמצא בתוך ה',ה' פינה מקום בתוך עצמו וברא את כל הבריה הזו,היכן שמסתיימת הבריה הזו,כל מה שיש אחרי זה מסביב זה ה',ואין סוף לגודלו של ה',מה הוא אין לו סוף,כך גם הוא ברוך ומהולל וכו' ללא סוף) ****( שם שנאמר בסיני,ושאר שמותיו של ה') *****(ה' יודע אלו ברכות יש עוד) ******(חלק מהנבראים הם,מלאכים,שרפים,אופנים,חיות הקודש,שמש,ירח,כוכבים,רוחות,בני אדם,חיות,צמחים,כל גרגיר אבק-בריה בפני עצמה היא,כל גרגיר חול-בריה בפני עצמה היא,כל טיפת גשם-בריה בפני עצמה היא,וכו'). (נוסח מספר 28 מתוך 28) (אין זכויות שמורות,מצווה להדפיס,לצלם,להעתיק,ומצווה להפיץ לזיכוי הרבים)
11. סיפור שני האחים
מאת: מורין אמורמיבצע קיפוד 23/07/2012
סיפור שממש נוגע ללב אני ממש אוהבת אותו ואני מקווה שתבואו ליראות את מיבצע קיפוד 3
10. למישהו יש מערך שיעור מוכן ולשל
מאת: מעין חדד 23/10/2012
סיפור מדהים מי שיש לו מערך שיעור מוכן בבקשה לשלוח לי למייל או לאן תודה
9. מקור הסיפור בוודאות
מאת: איתי 12/08/2012
אז ככה לכל מי שמעוניינ/ת להגיע אל מקור הסיפור חפשו בספרו של ישראל קושטא שיצא ב1851 ונקרא "מקווה ישראל"(עמוד ל' סיפור נ"ט). מדובר בספר אגדות עם מוסר השכל לילדים ומקור הסיפור הוא בעיתון צרפתי בו נכתבה אגדה על אחד הכפרים בצרפת אותה "גייר" והפך לסיפור על מקום המקדש. כל ספרו של הרב ישראל קושטא מבוסס על קטעי עיתונות וסיפורי עם וכך גם הסיפור הזה. מי שמעוניין בסריקה של הסיפור מוזמן לפנות אליי בדוא"ל itai.flint@gmail.com המשך יום נעים לכולן/ם. נ.ב. תודה ליוסי לייכטר מהקטלוג העברי בספריה הלאומית על העזרה במציאת המקור והספר.
8. יפה מאוד
מאת: אופיר 06/01/2012
 סיפור יפה. אני לא יודעת אם הוא באמת קיים או לא.
7. סיפור משעשע
מאת: סוניה 26/01/2012
הסיפור חמוד ומצחיק שהם התפלאו בבוקר שלא חסר להם אף אלומה ולא עשו אחד ועוד אחד שכל אחד הביא לשני...
6. מעשה שני אחים
מאת: אורפז בקר 19/02/2012
חברים זה סיפור נוגע ללב עם הרבה אהבה ולמרות שהאח קם בחשאי והעביר מן הערימה שלו לערימת אחיו, ראה בבוקר שהערימות אותו הדבר. אני חושבת שזה סיפור מאוד יפה ואפשר ללמוד ממנו המון. אני חושבת זה מתאים לאימר: "טובים השניים מן האחד" טוב אני בטוחה שלמדתם כי אהבת אחים נוגעת ללב.
5. סיפור נורא יפה אבל...
מאת: נועם 27/10/2011
הסיפור הזה הוא אגדה בלבד ואין לו שום מקור הוא אך ורק כדי ללמדנו הנהגות יפות כגון אלו...
4. איזה סיפור
מאת: רוני 12/06/2011
הסיפור הזה נתנו לי עליוי משימה
3. תיקון לתיקון
מאת: אלעד 18/11/2009
הסיפור מסופר במקור על המקום שבו הוקם מסגד אל-אקצא (שזה אומנם מבחינה גיאוגרפית אותו מקום). הוא מופיע אך ורק במקורות ערביים, וגויר בשנים האחרונות על ידי גננות ומדריכי טיולים. כפי שניתן לשים לב, לעולם לא מציינים את מקורו של הסיפור. מקסימום כותבים "מן המקורות"...
2. תיקון קל
מאת: גלעד סופרין 26/04/2009
הסיפור היפה הזה מסופר ביחס למקום שבו נבנה אחר כך בית המקדש, ושכידוע היה מקום הגורן של ארוונה היבוסי שנקנה ע"י דוד.
1. יפה מאד.
מאת: כרמית אברהמי רינצלר 10/11/2008
בס"ד, הסיפור אכן נגע לליבי, והוא מוכר לי מהילדות, אלא שלא כולם בימינו נוהגים כך וחבל. אצלנו במשפחה - יש את אחוות האחים שאחות מוכנה לתת לאחותה ומתעקשת לשלם, אם זה במסעדה, אם זה בקניית מתנות. אלא שאני מכירה משפחות שיש בהם אח עני ואחות עשירה, והעשירה רודפת כסף, ולא מעניין אותה שאחיה נמצא במצוקה, היא חושבת שהכל מגיע לה. ואין את העניין של הבנה והזדהות במצוקה של האח, אין הוויתור המופיע בסיפור, התכונות של האח הרווק וגם של הנשוי, האומר :"אחי עוד לא הקים משפחה, ולבטח יצטרך את הכסף של האלומות", לא כן, יש כאן אחוות אחים הדדית עמוקה. הסיפור מלמד על אישיות, תכונות אופי, על וותרנות והזדהות ואל אהבה אמיתית בין אחים. אין כאן רדיפת בצע וממון, אין כאן אגואיזים, ויש משפחות שבין האחים יש פער גדול, אח שמתקשה להתקיים ולקדם את משפחתו, ואח או אחות שמוציאים את ירושת ההורים על אגואיזים ונהנתנות לא מוצדקת כמו מסעדות, בתי-קפה, וחיים רק את צרכיהם ומצבם. וממש שמים רטיות צל ממצוקתו של אחיהם, או אחותם. הסיפור מלמד רבות ותורם לחברה האנושית, ילד הגדל על סיפורים מסוג זה, יבין ביום מן הימים את המסר, והלוואי שינהג בהתאם לכך. כרמיתי מכל הלב.
הוספת תגובה
שם:
דואר אלקטרוני:
כתובת זאת לא תוצג באתר
כותרת:
תוכן:



 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|